رسیدگی و انجام امور مربوط به بررسیهای سازمانی و پیش بینی و تأمین کادر نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه
تعیین و تشخیص پستهای سازمانی واحدهای تابعه با همکاری واحدهای ذیربط
نظارت در امر حضور و غیاب کارکنان دانشگاه و طراحی سیستمهای مکانیزه حضور و غیاب
انجام امور استخدامی و صدور احکام کارکنان دانشگاه با رعایت قوانین و مقررات استخدامی
صدور حکم استخدامی، تغییر ضریب حقوق و مزایا، ارتقاء گروه، ترفیع و رتبه علمی، انتصاب، اشتغال، مأموریت، تعلیق، بازنشستگی ، موظف و غیره
اجرای قوانین و مقررات ، آیین نامهها و دستورالعملهای انضباطی مورد عمل و رسیدگی به تخلفات اداری مطابق دستورالعمل مربوطه
تهیه آمار کارکنان و انتقال آن به کارتهای کاردکس و کامپیوتری جهت نگهداری و ارائه به مقامات مافوق
تهیه و تنظیم و نگهداری حفظ و حراست پروندههای استخدامی و تهیه و جمعاوری آمار و اطلاعات پرسنلی مورد نیاز واحدها و نیز مایحتاج دانشگاه اعم از لوازم و مواد با رعایت کامل مقررات مالی dff